December 7, 2012

Spot check umah...

akak aku satu family ngn family mentua die g Jepun 2hb aritu..pegi seminggu stay kat Tokyo...ohaiyogozaimas..btol ke idok nih..hentam je la..miahahah..flight akak aku petang Ahad..besa la kalau nak brjalan jauh nih kan,macam-macam perasaan ade..time-time tuh gak la rase tingkap tak tutup rapat la..suis seterika lupe nak tutup la..pintu tak kunci la..macam-macam la..

makanye disebabkan ade adik yang prihatin..ecehhh..*perasan* jadi akak aku amanahkan aku suh tengok-tengok umah die.akak aku cakap die macam tak tutup rapat pintu dapo...haishhhh..dan die pesan suh datang bagi makan ikan die..plannye nak pegi selase..sekali Paeh ade futsal plak so postponed pegi Rabu..

lepas keje terus direct pegi Sg Buloh..Paeh plak direct dari opis amik aku kat stesen komuter Sg Buloh.sampai sane dalam kul 730..solat Maghrib ape dulu.elok je kuar dari surau ujan turun menggila lebat..ade ke ayat menggila??..lantak la.. ;) sms Paeh die pon stuck kat opis tak leh kuar ujan lebat...aku da lapo..kat opis ade dapat bihun goreng..so tapau bawak balik..plan nk makan jap-jap lagi la..dekat kul 815 baru Paeh sampi.terus gerak ke umah akak aku..

sampai-sampai sane aku tengok tong gas kat luar umah..aku dah cuak dah..dah la akak aku cakap die macam tak tutup pintu dapo kan..aku dah bayangkan pencuri masuk hangkut smua barang...uwaaaa takuiiitttt... 

aku - awk,nape tong gas tuh kat luar?ade orang masuk umah ke?
Paeh - ape benda la awk ni...pikiran tuh boleh dak elok sikit?
aku - ye la..da tong gas tuh kat luar,nape lak nak letak kat luar...biar je la kt dalam..serius ok aku cuak giler..
Paeh - pegi la masuk tengok dulu..baca bismillah..bagi salam

 tutup pintu keta kuat sikit..protes!! hahahha..*jelingsikitkatPaeh*
elok je aku nak sampai kat pintu,nak amik kunci..tetibe......
-



-



-



-




-




-



-




-
meowwwwwwwww....elokkkk jeeee kat atas rak kasut..baeeekkkk punye landing..jerit aku..hahahha..kejut la weh..da la cuakkkk *sebut ikot rentak lagu cite Cuak kat 611 Astro* tong gas tak abeh lagi..ni disambut plak dengan ngauman natang ni plak..pftttt...

masuk-masuk umah bagi salam bukak lampu..terus kuar balik..takuiiittt..hahahahha..bile da ok sikit baru msuk balik..bukak semua lampu kipas...mate aku melilau kot ade orang belakang pintu..da make sure takde baru tengok akuarium..aku tengok ikan smua da kat bawah..macam nyawa-nyawa ikan da...hahahhaa...ate..da 4 ari tak makan ko..gitu la ghopenya...miahahhaha..mampuih aku nk mnjawab kalau ikan-ikan nih mati..eh,kalau da ajal nak buek cam no...apo nak dikato.... ;) 

lepas tuh aku cek pintu dapo...elokkkk je berkunci....tuh la aku cakap tadi..perasaan orang nak brjalan jauh kan...heheheh..cek dapo tengok tiub gas tuh dah trkuar..aku syak maybe akak aku saje je letak tong gas tuh kat luar..incase jadi ape-ape kan..macam litar pintas ke..takde la kebabom umah...eh,kat luar pon leh meletop gak kn..hhmmmm...nanti balik aku tanye akak aku la pasai ape die letak kat luar..
hangkut semua baju kat ampaian..amik smua surat-surat...buang smua flyers iklan kat gpintu pagar...settle smua kat bawah..aku jenguk atas..nak naik ke idok..pikir-pikir,terus kuar tanye Paeh.mamat ni duk relax je dengar lagu dalam keta..huissshhh...

aku - awk,nak naik atas ke?tak yah la yeh...takut la..
Paeh - pegi la naik bukak lampu..cek bilik-bilik tuh..tengok kot ade lampu ke kipas akak tak tutup
pffftffttttt...
susah dapat boipren yang sgt relax nih...

naik gak la aku lastnye..bukak smua lampu atas..jenguk tiap bilik...mulut tak benti-benti brzikir..dalam otak pikir mane tau orang jahat duk mnyorok dalam bilik ke kan...da make sure takde ape-ape..cepat-cepat turun bawah..hahahha giler penakut..
da rase takde ape nak cek,terus kuar kt Paeh..

aku - macam takde ape da nak cek..jom la balik..
Paeh - btol da abis cek?tengok la sekali lagi kot ade ape-ape lagi..cek pintu belakang sekali lagi..
aku - baekkk la......


lepas da rase smua dah cek and takde ape lagi nak tengok..moh la kite pegi makan..elok je nak gerak balik sekali Paeh sound..eh,kucing tadi ade kat luar ke?ke da masuk dalam umah?haishhhh ni yang aku hangin nih...kena turun balik cek balik...elok je da bukak gate,tengok elokkk je meowww tu duk atas rak kasut..macam mula-mula aku datang tadi...hehehhe
siap pesan kat kucing,tengok-tengok umah ok... ;)


kul 10.30 baru nak makan..tengok-tengok bihun ngn nasi lemak Paeh tapau kt opis die da basi.. :(
order la nasi goreng daging and makan dalam keta...Paeh drive aku suap die makan...euwww...romantik haktuihhh...muahhaahah
sampai umah da dekat kul 12..nasib da iron baju keje..mandi-mandi terus zzzzzz.....

No comments:

Post a Comment