December 12, 2012

Baeekkkknyerrrr....

bukan main lagi title..muahahah...first sekali aku nak bgtau awal-awal ye...entry-entry aku dalam blog ni bukan untuk menujuk-nunjuk,bangga diri ke ape ye...blog aku nih adelah sbagai aku punyer diari...ikot suke aku la nak catat ape kan..sbagai kenangan dalam idup aku..ecececehhh... =p

lunch tadi aku kuar ngn akak aku jap..pegi jumpe partner biz..ececechhhh..sebok borak sampi lupe nak pegi makan..jumpe akak tuh kat booth die..nak pegi makan macam da lewat jadinye kite tapau je la makanan ye..aku tapau roti gardenia ikan bilis tuh ngn air kotak Vico..beli kat kedai serbaneka area opis..

aku-bape En?
pakcik kat kedai-rm2

bayar dan trus kuar nak balik opis..separuh jalan macam perasan ade yang tak kena..eh nape macam murah sangat roti tadi..salah kire ke ape..aku pon tengok balik roti dengan air tadi..aku kan failed Math..*hina diri sendiri ke ape nih*tp takde la ngok sangat kan sampai harga mcm tuh pon tak reti nak kire..1.90+0.90=2.80..


nmpk ke idok harga-harga tuh?

sah-sah pakcik tadi salah kire..aku patah balik pegi kedai tuh.tengok panjang lak orang queue nak bayar..aku jenguk sket tengok takde orang kat kaunter baru aku pegi..

aku-pakcik tadi salah kire la..saya bayar 2 hengget je tadi*sambil tunjuk makanan dlm plastik*
pakcik-eh ye ke..*pakcik nih macam blur-blur lak*
bini pakcik-larr yeke..*sambil bagi balance 20sen kat aku balik sebab aku hulur seringgit kat pkcik tuh tadi..*baeekkknye la awak nih
pakcik-aah baiknye..

aku senyum and trus kuar kedai..honestly dalam hati takde rase ape-ape..bukan masalahnye aku ni baik ke ape..tapi nanti tuh jadi darah daging aku..kite dah tau hrga makanan tuh..and tau orang kedai tuh salah kire..takkkkannnn nak buat bodo je...nak anggap tuh rezeki kite dapat murah?mungkin boleh la tapi...macam tak best je..lain la kalau harga makanan tuh takde letak tanda harga macam nasi campur ke kan..tau ke idok nasi campur tuh ape?nasi brlauk la..makan tengahari.. ;) lauk-pauk besanye kan tak letak tanda harge..ikot sesedap rase la tukang kedai nak letak harga bape kn..tuh tak kisah la..gituuu..tuh yang aku maksud kan disini ye.. =)

aku idok la sebaik yg disangka..hhuuhuu ;p

No comments:

Post a Comment