December 5, 2012

Alhamdulillah..

Assalamualaikum.. :)

Mulakan arini dengan semangat baru...apekah ini?? *matapusingpusingkeatas*
Macam yg aku bgtau seblum nih..aku tengah gundah gulana..dugaan datang tanpa kupinta..ecehhh..

sebelum nie smuanya ok...keje ok..life ok..even gaji tak seberapa tapi alhamdulillah aku tak penah rase sengkek..nak belanja mewah mcm orang lain tuh idok ler..ade mase aku beli-beli gak ape yg aku mau..bak kate pepatah,eh?ke kata aku..heheh..sometimes bagi la rewards kt diri sendri lpas keje brhempas pulas..beli la ape yg nak tuh kan..kang takde la rase nyesal..eceehhh skali lagi...

..sbenarnye nak cakap,hati aku da sikit tenang..even blum 100% recover..tapi alhamdulillah..aku da ok..
aku ade trbace dalam mag Nur ke ape tak ingat..tajuk die, "Bangkitlah walau jatuh!" gituu...antara isinya yg aku ingat..penulis pesan bile kite jatuh@gagal atau ape sekali pon,kite kena ingat Allah bukan nk mghukum kite atas ape yg kite dah lakukan tapi tuh tanda kasih sayang Allah.Dia Maha Mengetahui mane yg trbaik untuk stiap hambaNya..kadang-kadang kite rase benda tuh dah cukup baik utk kite tapi pd Allah bnda tuh yg trburuk pd kite.yakin dengan qada qadar Allah..tapiii....tuh tak brmaksud kite duduk dan trima je sumanya.kite kena brusaha utk mencari yg trbaik..lepas dah penat brusaha,tawakal la..insyaAllah semuanye akan baik.. :) 


Tuh yg brlaku dalam idup aku sekarang..sebelum ni,aku asyik mngeluh je..mngeluh dan mngeluh sampai satu tahap aku penah brdoa mcam nih..Ya Allah,kalau la dugaan ni Kau turunkan sebab nak hukum aku atas dosa-dosa yg penah aku lakukan,aku trima Ya Allah.. :( sampai trkluar ayat tuh..which is ayat tuh tak harus trkluar pon dr mulut aku..Allah tak kan mghukum@turunkn dugaan kalu Dia tau hambaNya tak mampu nk hadapi bnda tuh..Dia takkan biarkn hamba Dia menangis sorang-sorang..Dia sntiasa ade utk tenangkan kite..cuma kite je yang tak penah sedar..eh,aku je kot yg tak sedar.. :(


bile dugaan ni datang kt aku..aku tak bleh nk ngadu-ngadu rengek-rengek ngn Paeh sebab Paeh takkn layan aku..apekah ini boipren tak mo layan awek sndri..ppfttt...Paeh sorang yg sangat-sangat positif..aku tak tau die ikhlas ke idok sbb tuh antara die ngn Allah je tau tapi bile stiap kali die diduga,die akn ckp Alhamdulillah...aku bukan nk cite kebaikan boipren aku tapi tuh la..mula-mula dulu aku tension die macam tuh..serius aku tension..ye la..aku tengah stress dgn macam-macam benda,skali sms boipren nk ngadu..sekali die bleh cakap,ucap Alhamdulillah dulu sbb Dia pilih kamu utk diuji...hoishhh hangin aku satu badan..trus gado..gado besar plak tuh...hahaha..seminggu lebih kiteorang tak contact.bile aku dah cool dan pikir balik,baru rase teruknye aku ni..patutnye aku brsyukur la kan.ni idok..berangin je satu badan....miahahhaha..

Paeh kate ni la masanye utk aku lagi rapat ngn dekat ngn Allah.tapi nanti da senang lenang jangan lak aku lupe Dia..insyaAllah awk..saye ingat sampi bile-bile..nak ngadu kat mak abah aku..aku tak nak dieorg susah hati..abah dah la ade darah tinggi.tak bleh trlampau banyak brpikir..selagi boleh tanggung sendiri,tanggung la..bukan tak nak share dgn parent tapi tuh la..insyaAllah aku bleh lagi tanggung.. :) cuma aku ade la bagi hint-hint kat mak aku aritu,maybe tahun depan,aku keje tempat lain..mak aku kate ikot la kalau dah takde rezeki kat situ,mungkin tempat lain lebih baik.. :)
 Alhamdulillah...


Love,
ciksu wawa =)

No comments:

Post a Comment