April 11, 2011

keje...owh keje....

da lame x tulis ape2 kt blog nie..dolu mule2 keje,konon2 nk update la blog nie…bile da keje,haram nk mengupdate ape2…pnat la kononnye…eheheh

pdahal bkn buat ape pn kt ofis..duk lyn blog org lain,blog sdri terabai x terusik…actly,byk bnda nk cite…tp x tau nk cite yg mane dlu..bleh??ahhaha

okeh la…start ngn cite psal keje dlu la..1st day aku lapor dri kt TM 21hb Mac tuh kn….dup dap dup dap da nie..bgn kul 5 okeh..smgat da nie..lps subuh trus start keta vrommm ngn akak aku berdua..plan nk park keta kt Station Putra Kelana Jaya n trus ke Kerinchi…skali lps je station LRT Sg Buloh tuh,aku da nmpk jem yg tramat la pnjg…aduhhh…

akak aku kate,xpe jem jap je nih..lps IKEA tuh,kurang la jem…tp tuh kate akak aku la..xde mknanye ok..jem lg truk ado…poning da pale eden nie..lmbt la nmpknye smpi ofis…xpe2…msuk kul 9..hehehe!!


smpi kt Kelana Jaya,jam da kul 815..klam kabut naik tren..smpi ofis dkt kul 9 gak la..x tau nk jmpe sape nih..msuk je kt pntu ofis tuh nmpk da sorg mamat nie..

‘ Cik nk jmpe sape?alamak die tnye lak…hmmmm aku da snyum2 da nieh…hahhaha!!! ‘Saye lapor diri masuk keje pg nie…’ dgn trsnyum sumbing aku mnyatakan hal sbnr..wek ayt x bleh blah..hehhee!! ‘Oh yeke…jap yea..k’miah nie ade bdak bru msuk keje nie…’mamat td pass aku kt sorng akak nie..aku trsnyum lg…1st day keje kn..mst snyum je…hahahha

jdnye tuh la srba sket cite 1st day aku kt TM nie…ade briefing sket psal skop keje aku nti n sesi jmpe ofismate…1st ofismate aku jmpe name Shima…org die ok je..1st tgk nmpk sombg tp da smbg2 mmg ramah tamah…ofismate yg lain name Leen,Lina,Zie n sorg je kumbang, Azlan..kmbang2 yg lain ade tp duk bngunan lain..tp smua pgkat adik2 je..yg Azlan tuh pling mude,20..abeh kontrak bln 6 nie…then die nk smbg blajr kt MSU S.Alam…

1st day keje mst la x buat ape2 kn..just borak2 psal keje nie cm ne ngn ofismate aku je..dieorg ajr cm ne nk key in data n bt call….nmpk snang tp gugup gak la kn…1st call aku bt ialah ari ke-4 aku keje..hahaaa!!!neves dow...rse nk trkncing aku da…tgn sjuk x pyh nk ckp la kn…da la mmg ofis nie mmg sjuk giler..aishhhh!!!antra dialog yg aku kna ckp….eh,lupe lak nk bgtau…dialog mmg da siap ade…in Eng n BM…ko bleh plih la nk call customer yg prefer speaking or ckp Bm…kt dlm data mmg da siap2 bgtau la info smua psal customer…okeh..ni ayt die eh….

“Slamat pg..saya Azwa drpd Telekom M’sia Unifi…bleh saye brckp dgn….(mention la name customer tuh kn) okeh bile ko da cnfirm ngn org yg ko nk brckp tuh..ko smbg la dgn ayt nie plak…


“tujuan saya buat panggilan ni adalah untuk m’dptkan maklumbalas Cik/En tentang pengalaman Cik/En dgn Unifi center..krana saya d’fhamkn Cik/En ade m’buat laporan brkenaan dgn mslah internet (kt data gak ade info cust nie ade mslah ape…samada internet,tv@telefon…klau ko bace kt data tuh,die tlis intenet,ko mention la intrnet..klau tv,mntion tv la…cm tuh la….smbg lg…

“jadi Cik/En boleh luangkn masa dalam 2 minit saje utk 1 soalan…(bile cust da stju nk jwb soklan ko..ko smbg la lg…

“sejauh mane Cik/En b’puas hati dg agen kami yg cuba m’bntu cik spanjang proses m’yelesaikan masalah cik itu…adakah die menepati jangkaan cik,melebihi jangkaan@ d’bawah jngkaan cik…

okeh..bile customer da bg pilihan jwpn die cnthnye die ckp agen tuh menepati jgkaan die…so ko tnda la jwpn die kt dlm data tuh..klau cust jwp d’bwh jgkaan die,korg kna tnye knape plak…mybe cust x puas hati kt mane2 ke kn….hah bile da settle smua tuh,kite kna save yea call yg kite bt td ye adik2….ok….da settle 1 call…cri customer lain plak…cm tuh je la keje aku..snang kn….hehehehe!!!!

tp

-

-

-

-

-

--

-

-


-

-

-

-

--


--

-

-


-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

--

-

-


-

-


ade yg x syok jgk keje nie…..nti aku cite di entry lain ye….

No comments:

Post a Comment