April 4, 2013

Rindu..sob sob sob...


As'salam..x tau nak type ape..tp tingin nk merepek dlm blog ni.kesian terabai..hehehe..hmm time type ni ade kt opis..keje meh...skrg da keje shift...2 hari pg start kul 7.30am smpi 2.30pm...then 2 hari lepas tuh masuk keje ptg lak dari 2.30-9.30pm...lpas tuh shift mlm la pulok,masuk kul 9.30pm smpi la kul 7.30am..lepas keje mlm,cuti 2 hari..yahoooo!!heheh..setakat ni, Alhamdulillah keje ok...hmmm better than before. ;) tp In Sha Allah on May keje department baru plak..normal hours balik..hopefully it will comes true..hihihih...

Sekarang ni kn..means time tgh type ni la...rindu sgt dgn imam2 aku...2 orang lelaki teristimewa yg penah mengimamkan aku tak lain tak bukan,abah dan Firdaus.. :'(..jd makmum abah memang selalu la kn..dengan Firdaus penah beberapa kali..yg trbaru kitorang kuar pegi makan.then stop kt masjid jap..sunyi sket masjid tuh..tapi ade beberapa org pakcik tgh sembang kt pondok luar.maybe tgh tunggu masuk azan..dari dalam ruang wanita aku nmpk bayang2 Firdaus nk start solat..nk je aku jerit nk brjemaah same..time tuh die sorang je kat ruang solat laki..aku pon sorang kt ruang solat pompuan..dalam hati doa moga ade org laki lain yg nak solat gak.. Alhamdulillah dalam duk aku terintai2 tuh masuk sorang laki and die tepuk bahu kanan Firdaus...automatik Firdaus kuatkan bacaan Al-Fatihah which is penanda die mengimamkan solat trsebut..aku pon cepat2 la folo die...and selesai solat..and Firdaus bace doa jugak..panjang doa dia...dah selesai doa,makmum laki tadi aku nmpk brsalam ngn Firdaus...sejuknye hati...ape lagi yg aku inginkan? yes tuh bukan la penanda yg Firdaus tuh baik atau alim sgt..tapi skurang-kurangnya,aku tau die boleh.. :) harap sangat2 jodoh kami kuat and cepat d'satukan..nak solat brjemaah sama-sama... :'(

aku penah bace satu artikel kat fb..tak ingat dr sape..ustaz Don ke UAI ntah..dia cakap kalau rindukn s'sorang,letak tangan kanan kt dada and baca Al-Fatihah..smoga rindu tuh sampai kat orang yg kite rindu tuh..tak perlu la nk bagitau satu dunia tentang perasaan rindu tu..lepas baca benda tuh and ade la bape kali aku praktikkan..and mmg brkesan..bkn brkesan mean aku tau dia pon rindu kat aku tp perasaan rindu aku pd si dia tuh da brkurang sikit..heheheheh

No comments:

Post a Comment